Jouw bedrijfsnaam laten promoten door massa’s mensen: zo doe je dat

Foto: Pixabay
Ondernemend Dit is een commerciële partnerbijdrage

Elke ondernemer wil zijn bedrijfsnaam graag zo prominent mogelijk in beeld hebben. Maar reclame maken is vaak een kostbare aangelegenheid. En welke vorm van adverteren past het beste bij jouw onderneming? Door de jaren heen is voor veel bedrijven het weggeven van kleine hebbedingetjes een beproefde methode gebleken. Je laat wat artikelen bedrukken met je bedrijfsnaam en logo, om ze vervolgens weg te geven bij evenementen. Op doe manier laat je anderen jouw merk promoten zonder dat het je veel geld kost.

Bepaal zelf je budget

Het mooie van deze methode is dat je zelf veel grip behoudt op de kosten. Doordat je veel artikelen ook al in kleine aantallen kunt laten bedrukken, hoef je geen grote bedragen te reserveren. Je bepaalt zelf je budget en je vindt altijd een passende invulling. Laat bijvoorbeeld waaiers bedrukken om uit te delen op een festival of markt. Zolang het kwik tot boven de 20 graden stijgt, is succes verzekerd. Met zo’n waaier in de hand kan de ontvanger zich wat verkoeling toewuiven, terwijl intussen jouw merk gezien wordt door iedereen die daar in de buurt is.

Langdurig effect


Bij zo’n waaier is het vervolgens afwachten wat de ontvanger ermee doet. Gaat hij aan het eind van de dag de vuilnisbak in, of wordt hij meegenomen naar huis als aandenken? Misschien trekt iemand dezelfde waaier later nog eens uit de kast! Bij sommige artikelen kun je vooraf al goed voorspellen of dit zal gaan gebeuren. Laat je bijvoorbeeld aanstekers bedrukken om uit te delen, dan weet je bijna zeker dat die een behoorlijke tijd zullen worden gebruikt. Dat biedt natuurlijk als voordeel dat jouw reclamecampagne een langdurig effect heeft. Zeker als het een aansteker betreft die je zelf kunt navullen, zal de ontvanger er lang plezier van hebben.

Wandelend reclamebord

Het is niet voor niets, dat veel kledingmerken ervoor kiezen om hun merknaam prominent op hun items te laten drukken. Ze zijn trots op hun merk en willen dat zo veel mogelijk uitdragen. En hoe doe je dat beter dan de kleding zelf ermee te bedrukken? Iedereen die zo’n item draagt, is in feite een wandelend reclamebord geworden en dat werpt zeker vruchten af. Voor veel ondernemers is het daarom al jaren vanzelfsprekend om de eigen medewerkers in bedrijfskleding met een logo te steken. Ook op die manier promoot je jouw merk. Bestel vandaag nog jouw bedrukte producten via Loopper relatiegeschenken.

Ondernemend Dit is een commerciële partnerbijdrage