In Beeld: Oranjefans vieren groepswinst van Nederlands elftal in Coevorden

Oranjefans vieren feest. Foto: ZO!34 / Jan Geerlinks

Veel Oranjefans kwamen vrijdagavond samen op de Markt in Coevorden om de groepswinst van het Nederlands elftal op het WK voetbal te vieren. Ondanks de hoge temperaturen was het druk in de binnenstad. Water zorgde voor enige verkoeling tijdens het feest.

De Oranjestoet trok vanuit de wijken Tuindorp, Ballast en Poppenhare naar de Markt. Daar vierden supporters samen de eerste plaats in groep F, na de 3-1 overwinning op Tunesië.

In de nacht van maandag op dinsdag om 03.00 uur (Nederlandse tijd) speelt Nederland in de zestiende finales tegen Marokko. Het duel wordt gespeeld in het Mexicaanse Monterrey. Marokko eindigde als tweede in groep C.

Fotograaf Jan Geerlinks was aanwezig op de Markt en maakte onderstaande foto's van de feestvierende Oranjefans.