Joop Slomp neemt afscheid van Coevorder politiek

Foto: ZO!34 / Vincent Corjanus

Joop Slomp, raadslid en voormalig wethouder van PRO Coevorden (voorheen PvdA) heeft tijdens de raadsvergadering van donderdagavond afscheid genomen. Slomp is namelijk kandidaat-wethouder voor de gemeente Midden-Drenthe.

Renze Bergsma sprak Slomp toe: "Gelukkig blijf je nog wel inwoner van Coevorden. Je was een politiek dier, je had heel veel lol in het spel. Er waren altijd goede afspraken met je te maken."

Wethouderschap

Joop Slomp was sinds 2022 wethouder van de gemeente Coevorden, na de verkiezingen werd hij raadslid. In totaal was hij 20 jaar actief in de lokale politiek. De vrijgekomen plek in Midden-Drenthe was van Rieja Raven; zij trok zich onlangs terug uit de gemeentepolitiek.

Onderhandelingstafel

Slomp is bekend met het gebied. Hij groeide op in Nieuw-Balinge. Er is in Midden-Drenthe nog geen nieuwe coalitie gevormd na de gemeenteraadsverkiezingen. PRO is wel een van de politieke partijen die aan de onderhandelingstafel zitten.