Vertrekkend wethouder Jeroen Huizing krijgt gouden erepenning

Gouden erepenning voor Jeroen Huizing. Foto: Gemeente Coevorden

Wethouder Jeroen Huizing (CDA) neemt na bijna twintig jaar afscheid van de Coevorder politiek. Op woensdagavond ontving hij uit handen van burgemeester Renze Bergsma de gouden erepenning voor zijn politieke werk.

Huizing was acht jaar raadslid en twaalf jaar wethouder in de gemeente Coevorden.

Tijdens de uitreiking van de penning op de gemeentewerf in Zweeloo noemde Bergsma hem de ‘rust zelve’, maar ook de passie van Huizing werd geroemd.

Voldoening

De wethouder heeft naar eigen zeggen goed nagedacht over de beslissing om te stoppen. Hij zei eerder in een interview: “De functie vraagt veel, maar geeft mij ook veel voldoening.”